Зв'язок часів у музичному мистецтві

Музичне мистецтво 8 клас
Виявлення особливостей та відмінностей академічної і розважальної музики за їх життєвим змістом та призначенням, ролі музичного мистецтва в суспільстві в різні історичні епохи та в житті кожної людини. Порівняння стильових напрямів розважальної музики (джаз, рок, диско тощо) за сферами їх емоційного впливу. Визначення характерних рис творчості відомих композиторів минулого і сучасності. Характеристика музичної спадщини видатних представників різних національних культур. Виконання композиторських та народних пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок. Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних творів щодо особливостей втілення гуманістичних ідей та життєвого змісту. Засвоєння основних понять і термінів: академічна (серйозна), розважальна (легка) музика, стильові напрями - джаз, рок, диско тощо. Усвідомлення значення музичного мистецтва в житті сучасної людини та в різні епохи.

Орієнтовний матеріал для сприймання:
Й. С. Бах. Токката і фуга ре мінор, Л. Бетховен. Соната №14, Л. Ревуцький. Симфонія №2 (фінал), Й. Штраус. Полька-піцикато, Ж. Бізе. Фрагменти з опери "Кармен", Ж.Бізе-Р. Щедрін. "Кармен-сюїта", Б. Окуджава. "Ваша величносте, жінко", Е. Вілла-Лобос. Арія з Бразильської бахіани №5, А. Шнітке. Сюїта в старовинному стилі, “Молитва” (спірічуел), Л. Армстронг. “Блюз Західної околиці”, Л. і Ж. Колодуб. Фрагменти сюїти з мюзиклу “Пригоди на Місісіпі”, Ш. Дюмон. “Ні, я ні за чим не жалкую”, Д.Дассен. “Бабине літо”, П.Каас “Безі” (“Bessie”), Е.Преслі. “Все гаразд, мамо”, Дж. Леннон, П.Макартні. “Дівчина” (“The Girl”), “Шоу має тривати” (“The show must go on”) групи “Queen”, І. Дунаєвський. “Марш веселых ребят”, Р.Паулс. “Маестро”, “Місто золоте” (в обробці Б.Гребенщикова), українські народні пісні “Там, де Ятрань круто в’ється”, “Веснянка”, “Ой, у гаю при Дунаю”, В. Івасюк. “Два перстені”, “Пісня буде поміж нас” , С. Вакарчук. “Друг”.

Варіативний матеріал для сприймання:
Л. Колодуб. “Карпатська рапсодія”, М.Дремлюга. Концерт для бандури з оркестром (1ч.), Д. Херман. “Хелло, Доллі”, “Коломийка” (“Гарбуз тріо”), А. Козлов. “Ностальгія”, Ф. Лей. “Історія кохання”, “Чао, бамбіно”, П. Моріа. “Млин”, “Ми - чемпіони” (“We are the champions”) групи “Queen”, “Ще одна цеглинка у стіні” (“Another Brick in the Wall”) групи “Pink Floyd”, В.Лєпін. “Візьми гітару”, В. Висоцький. “Я не люблю”, А. Богачук. “Тиша навкруги”, В. Івасюк. “Золотоволоска”, С.Вакарчук. “9-1-1”.

Орієнтовний матеріал для виконання:
Л.Квінт. "Здрастуй, світ!", П.Майборода. “Моя стежина”, І. Шамо. “Києве мій”, Дж.Леннон, П.Макартні. “Вчора” (“Yesterday”), В. Висоцький. “Пісня про друга”, В. Івасюк. “Червона рута”.

Варіативний матеріал для виконання:
П. Сігер. “Все ми переборем”, Б. Фільц. “Любіть Україну", П. Майборода. “Київський вальс”, Т. Петриненко. "Господи, помилуй нас", О. Розенбаум. “Вальс-бостон”.
Після закінчення вивчення теми:
Учень спостерігає:
- за інтонаційно-образною драматургією (взаємодією образів – проявів життя) музичних творів;
розпізнає:
- види і жанри музики, стильові напрями в українській та зарубіжній музичній культурі за сферами їх емоційного впливу на людину;
порівнює:
- принципи композиційної будови творів різних жанрів і форм щодо відображення ними життєвих образів;
- особливості академічної та розважальної музики;
характеризує:
- основні риси творчості відомих композиторів минулого і сучасності;
наводить приклади:
- музичної спадщини видатних представників різних національних культур;
називає:
- основні види і жанри музичного мистецтва;
орієнтується:
- в стильових напрямах музичного мистецтва;
уміє:
- реалізувати набуті знання у власній творчій діяльності;
виразно виконує:
- сучасні пісні українських і зарубіжних композиторів;
висловлює судження про:
- особливості втілення гуманістичних ідей та життєвого змісту в музиці;
- значення музичного мистецтва в житті людини в різні епохи;
обґрунтовує:
- логіку розвитку музичних явищ як відображення явищ життя.


Вам можуть знадобитися:

Реферат: Джаз

Реферат з музики та мистецтва

Итак, взаимодействие негритянской и европейской традиций, в результате которого возник джаз, было настолько сложным и многообразным, что имеет смысл повторить вышесказанное. К 1890 году в США существовало три самостоятельных и непохожих друг на друга сплава африканской и европейской музыки: регтайм, афроамериканский фольклор (представленный в виде блюзов) и популяризированный вариант музыкального ...

Реферат: Розвиток і поширення джазу

Реферат з музики та мистецтва

После закрытия Сторивилла джаз из регионального фольклорного жанра начинает превращаться в общенациональное музыкальное направление, распространяясь на северные и северо-восточные провинции США. Но его широкому распространению конечно не могло способствовать только закрытие одного увеселительного квартала. Наряду с Новым Орлеаном, в развитии джаза большое значение с самого начала играли Сент-Луис,...

Реферат: Різноманітні форми проведення уроків

Реферат з музики та мистецтва

Важнейшей задачей воспитания духовной культуры школьников является разработка и внедрение творческой системы массового музыкально-эстетического образования. Целостное освоение художественной картины мира позволяет постичь, теснейшую связь искусства с жизнью, историей страны, народов, способствует мировоззренческому и нравственному развитию молодого поколения. Идея целостного продуктивного воспита...

Реферат: Витоки виникнення сучасної музичної субкульту

Реферат з музики та мистецтва

Музыкальный стиль, основу которого составляют упрощенный фанк и соул; также тип студийного саунда, получивший широкое распространение в поп-музыке второй половины 1970-х годов. Получил широкое распространение после выхода в свет кинофильма Р. Стигвуда Saturday Night Fever («Лихорадка в субботний вечер», 1977), в котором прозвучала музыка группы Bee Gees. Связан с творчеством ряда артистов (Bee Gee...

Реферат: Група "Queen"

Реферат з музики та мистецтва

В 1968 году два лондонских студента - Брайан Мэй и Тим Стаффелл - решили организовать группу. На доске объявлений своего колледжа "Империал" Брайан повесил записку, что им нужен ударник "типа Джинджера Бейкера", на которую откликнулся молодой студент-медик Роджер Меддоуз Тэйлор. Он и стал ударником группы, которую назвали SMILE ("Улыбка"). В 1969 году Smile подписала контракт с Mercury Records и в...

Реферат: Представники британського класичного року

Реферат з музики та мистецтва

Британская группа "Пинк Флойд" на протяжении более чем тридцати лет своего существования сохраняет почитателей во всем мире. Сложившись в рамках психоделического андеграунда, творчество группы развивалось в дальнейшем русле арт-рока - не случайно выработанный "Пинк Флойд" музыкальный стиль иногда называют психоделическим арт-роком. С течением времени творчество "Пинк Флойд" претерпело значительные...

Реферат: Олександр Розенбаум

Реферат з музики та мистецтва

Александр Яковлевич Розенбаум родился 13 сентября 1951 года в Ленинграде, в семье студентов-однокурсников 1-го Медицинского института, Якова Розенбаума и Софьи Семеновны Миляевой. Год институтского выпуска родителей Саши – 1952-ой, последний год правления Сталина, ознаменовался известным делом кремлевских врачей и всплеском антисемитизма в СССР. Семья Розенбаумов была вынуждена отправиться жить в...

Реферат: Історія Рок-музики

Реферат з музики та мистецтва

Другим крупнейшим направлением рок-музыки, отпочковавшимся от хард-рока и в свою очередь породившим массу стилей, является хэви-металл. “Тяжелый металл” или "тяжелые орудия"--так переводится это словосочетание. Толчком к появлению этого направления послужило творчество группы «Black Sabbath». «Black Sabbath», в отличие от других хард-роковых групп достигли более тяжелого звучания. Полностью были ...

Реферат: Рок: історія розвитку та сутність

Реферат з музики та мистецтва

Коммерческий хард-рок сейчас достиг своего пика—пока будущее этого направления представляется безмятежным, а интерес зрителя--стабильным. Как сказала приехавшая на фестиваль английская журналистка: “Максимальная "катастрофа", которая грозит стилю "хард-энд-хэви" — прекращение вокруг него истерики и слияние с существующим мейнстримом”, то есть переход из категории "модное" в "классическое", чт...