Мистецтво в просторі культури

Художня культура 9 клас
Тема 1. Види і мова мистецтв
Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття “образ” у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах. Мистецтво основа художньої культури.
Орієнтовні практичні завдання: Створити плакат або кросворд “Види мистецтва” (робота в групах).

Тема 2. Візуальні мистецтва
Архітектура. Види, художні засоби.
Скульптура. Об’ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф).
Графіка. Художні засоби (лінія, пляма, контур). Види: оригінальна, тиражна, промислова.

Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства. Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний, марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний, біблійний, батальний, побутовий.
Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка, художня обробка металу, дерева, шкіри, вироби з бісеру. Український костюм. Костюми народів світу.

Художня фотографія.
Комп’ютерна графіка. Художні можливості та застосування в культурі.
Орієнтовні практичні завдання: Замальовки фрагментів архітектурних споруд різних епох.
Створення скульптури малих форм (ліплення, паперопластика,) або зразка народної іграшки (з костюмом, прикрасами).
Виконання графічних та живописних робіт у різних жанрах (індивідуальна робота) або декоративної композиції ? панно для шкільного інтер’єру (колективна робота).

Тема 3. Жанрова палітра музичного мистецтва
Музика вокальна, інструментальна, театральна. Музичні жанри і форми ? вокальні (пісня, романс, гімн), хорові (кантата, ораторія), камерно-інструментальні (соната, сюїта, квартет тощо), симфонічні (симфонія, увертюра, концерт), музично-театральні (опера, балет, оперета, мюзикл). Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп, рок).

Орієнтовні практичні завдання: Спів пісень. Інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення образного змісту, жанру, форми.
Порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис.
Запис музичних творів для шкільної фонотеки (за жанрами, напрямами).

Тема 4. Театр як синтез мистецтв
Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії (актор, режисер та ін.).
Хореографія вид сценічного мистецтва.
Орієнтовні практичні завдання: Створення ляльок до театральної вистави (рукавичних, маріонеток, вертепних) або театральних масок ? грецької, японської, африканської, слов’янської (колективна робота).
Створення ескізу театральної афіші, костюмів театральних героїв (робота в групах).

Тема 5. Екранні мистецтва
Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Художні засоби кінематографу. Видатні режисери світового кіно. Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне. Жанри кінематографу. Відеокліп.
Орієнтовні практичні завдання: Перегляд фільмів (за телепрограмою тижня), визначення видів і жанрів кіно.
Скласти каталог відеотеки “Мистецтво країн світу” (колективна робота).

Тема 6. Поліхудожній образ світу
Самооцінка знань з мистецтва у формі тестування.
Орієнтовне практичне завдання: Розробка і виконання тестових завдань (як варіант комп’ютерних) для самооцінки і взаємооцінки знань із різних видів мистецтва (робота в парах).
Після закінчення вивчення теми:
Учень:
називає:
- найвидатніших митців світу та їхні твори;
розпізнає:
- види і жанри мистецтва;
описує:
- засоби художньо-образного відображення духовного світу людини в різних видах мистецтва;
характеризує:
- художньо-образний зміст творів;
- основні художньо-мовні засоби мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального, екранних);
пояснює:
- роль мистецтва у житті, зміст понять (у межах програми);
наводить приклади:
- відомих музеїв і галерей світу;
формулює:
- власні враження, отримані під час спілкування з мистецтвом;
порівнює:
- художні засоби візуального, музичного, хореографічного, театрального мистецтва, кіномистецтва;
аналізує та інтерпретує:
- художні твори за змістом та мовними засобами;
оцінює:
- значущість різновидів мистецтва для сучасної людини;
аргументує:
- оцінні судження щодо ролі мистецтва у власному житті;
використовує:
- спеціальну мистецьку термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої самореалізації;
показує на карті:
- пам’ятні місця рідного краю, пов’язані з розвитком мистецтва і культури;
уміє:
- толерантно вести дискусію з питань мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального, кіномистецтва);
- знаходити інформацію для збагачення знань із різних видів мистецтва, для художньої самоосвіти.


Вам можуть знадобитися:

Реферат: Театр

Реферат з культури та культурології

Театр (від грец. їпеаігоп – місце для видовищ, видовище) – це вид мистецтва, ш.о образно відбиває дійсність, художньо опановує світ у формах драматичної дії. Природа мистецтва театру синтетична, адже його художній образ виникає завдяки синтезу драматургії, архітектури, живопису, скульптури, музики, майстерності актора. Отже, можна простежити певну закономірність у розвитку процесу синтезації виді...

Реферат: Коломийський театр

Реферат з культури та культурології

Театральна традиція на західноукраїнських землях мала свої специфічні особливості, які слід враховувати при вивченні історії українського театру як цілості. До кінця XVI ст. на території України ще не існувало театральне мистецтво в тих розвинутих формах, у яких воно вже було в країнах Західної Європи. Адже ригористична православна церква не допускала тих вільностей в своїй обрядності, які мали мі...

Реферат: Драматургія і театр в Україні в XIX столітті

Реферат з культури та культурології

Незважаючи на адміністративно-цензурні утиски царського уряду, українська драматургія і театральне мистецтво досягли високого рівня розвитку. Це сталося завдяки подвижницькій творчій діяльності видатних письменників і майстрів сцени. Українська драматургія розвивалася в ході виникнення й становлення національного театру, була нерозривно зв’язана з ним загальними інтересами. Українська драматургія ...

Реферат: Лесь Курбас і театр ХХ століття

Реферат з культури та культурології

Неупереджений погляд на історію світового театру, становлення його форм, жанрів, театральних систем показує, що кожна доба у видовищному мистецтві починалася з появи нової міфології, культу, відповідного свята, навколо якого виростали форми громадського спілкування й розваги, і нарешті поставав театр. Причому початково - у таких формах, де театральне видовище ще не виділилося з форми громадського ...

Реферат: Оперний театр в Одесі

Реферат з культури та культурології

Одеський оперний театр — одна з найкращих архітектурних споруд другої половини XIX ст. Стиль цієї споруди називають еклектикою, тобто мішаниною, хоча це не зовсім відповідає реальності. Стиль «еклектика» виник на противагу класицизму тоді, коли з розвитком капіталізму з'явилась потреба в нових типах споруд, новій будівельній техніці та нових художніх формах, що мали відповідати смакам буржуазного ...

Реферат: Бертольд Брехт і німецький театр ХХ століття

Реферат з культури та культурології

Німецький письменник Бертольд Брехт (1898 — 1956) був сміливим новатором у галузі драматургії. Свої погляди на театральне мистецтво він виклав у численних статтях і трактатах: "Про оперу" (1930), "Короткий опис нової техніки акторського мистецтва" (1940), "Маленький Органон." (1948) та ін. Брехт створив теорію "епічного театру", яка стала результатом його естетичних пошуків і художньої практики. ...

Реферат: Музика, театр у ХІХ ст.

Реферат з культури та культурології

“Нова ера в музиці” починається на рубежі епох класицизму і романтизму. Пов'язана вона з титанічною творчістю Людвіга ван Бетховена. Вона охопила мало не всі форми і жанри музики, загальновизнаною ж вершиною стали дев'ять симфоній, кожна з яких — це цілий художній світ. Сучасник Французької революції, палко захоплений її першими кроками, рішучий противник бонапартизму, музикант філософського склад...

Реферат: Український театр на початку XXI століття

Реферат з культури та культурології

Те, що відбувається сьогодні в українському театрі, загалом відповідає ситуації у всьому мистецтві країни. Наявність проблем, що потребують розв’язання, зумовлена цілим комплексом причин як суспільно-історичного, так і організаційно-фінансового характеру. Причому багато творчих питань, врешті-решт, зводяться саме до скрутного матеріального становища, у якому перебувають заклади культури, до неможл...

Реферат: Театр для дітей та юнацтва у Франції

Реферат з культури та культурології

Дослідження зарубіжного досвіду художньо-естетичного виховання засобами театрального мистецтва є актуальним завданням українського мистецтвознавства та педагогіки. Театральне мистецтво має величезне значення у соціально-культурному житті людини, зокрема, підростаючого покоління, як цілковито самодостатня сфера впливу людського чуття й інтелекту. Донедавна проблема культурного виховання була пов'я...

Реферат: Італійське мистецтво. Національні література і театр

Реферат з культури та культурології

Ренесансний театр почав свій шлях значно пізніше, ніж література й образотворче мистецтво. Середньовічні театральні жанри - містерії і фарси, залишалися основними до самого кінця XV ст. Лише в середині XVI ст. в Італії виникає перший професіональний європейський театр епохи Відродження - комедія “дель арте”, комедія масок. Спектаклі цього театру представляли акторські імпровізації на основі дуже к...

Реферат: Розвиток світового театру

Реферат з культури та культурології

Театр (грец. theatron — місце, призначене для видовища, згодом— саме видовище) — вид мистецтва, що відображає дійсність у художніх сценічних образах. Театр — мистецтво синтетичне, поєднує драматургію, творчість актора (франц. acteur— виконавець ролі, від лат. actor — діючий), режисера (франц. regisseur — керуючий), музику, живопис, архітектуру, тачці, співи. Театральне мистецтво — ...

Реферат: Корифеї українського театру

Реферат з культури та культурології

Театральне мистецтво в Україні сягало коренями у сиву давнину, брало початок з фольклору. У веснянках, купальських та обжинкових піснях, у колядках та щедрівках, в обрядах весілля та похорону наявні яскраві елементи лицедійства: слова, мелодії, танцю, пантоміми. Ще скоморохи Київської Русі започаткували примітивний театр — потішні видовища на майданах і базарах. Пізніше, в кінці XVII — у першій по...

Реферат: Корифеї українського професійного театру кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Реферат з культури та культурології

Усе XIX століття, особливо ж його друга половина і початок XX, пройшли від знаком гострої критики буржуазного суспільства і буржуазності взагалі, під знаком "зривання всіх і всіляких масок". Це була критика в усіх аспектах - економічному, політичному, етичному, естетичному, - і з боку не лише соціалістів та анархістів усіх мастей, а й консерваторів, неоромантиків, релігійних містиків, реформаторів...

Реферат: Карнавальність і театральність в іспанському й італійському культурному світі

Реферат з культури та культурології

Испания владеет удивительным художественным наследием. Столпами золотого века были художники-последователи Толедо: Эль Греко и Диего Веласкес. Франсиско Гойя был самым плодовитым художником Испании 18 века и создал удивительно правдивые портреты королевской семьи. В начале 20 столетия на мир искусства повлияли одиозные испанские художники - Пабло Пикассо, Хуан Грис, Хоан Миро и Сальвадор Дали. Арх...

Реферат: Театр як соціальний інститут

Реферат з культури та культурології

Если репертуар – это лицо театра, то состав его аудитории и зрительские предпочтения – своеобразное отображение этого лица. Смотрясь в аудиторию, театр может увидеть себя (так же как зритель в театре находит себя). При довольно широком объёме субкультур, существующих в современном российском сознании и вмещающих в себя совершенно разные типы менталитетов, важно точно определять на какую именно пу...

Реферат: Розвиток кіно

Реферат з культури та культурології

Виробництво і показ кінофільмів стали приносити прибуток майже відразу, як були винайдені. Брати Люм'єр бачили, яким успішним став їхній винахід у Франції, тому стали подорожувати іншими країнами, показуючи фільми як для еліти, так і для мас. У кожній країні вони, як правило, додавали нові місцеві сцени до свого каталогу і дуже швидко знаходили місцевих антрепренерів у різних країнах Європи, що ку...

Реферат: Українське кіно початку ХХ століття

Реферат з культури та культурології

Отже, українське радянське кіно, народжене революцією, пройшло складний шлях становлення і утвердження. Спираючись на кращі традиції суміжних мистецтв, кіно виробляло свої художні засоби і принципи відтворення нової дійсності, нового героя, будівника соціалістичного суспільства. Ще на зорі радянського кінематографа, коли робилися перші кроки у відображенні історичних подій революції, громадянсько...

Реферат: Аналіз кіноповісті Олександра Довженко "Україна в огні"

Реферат з культури та культурології

1. Зміст зображеного в кіноповісті — це жах війни, про який «не забудуть і потомки в віках», бо це таке горе, така наруга над українським народом, яка «лежить за межами обурення і відчаю». Відразу виникає запитання, чи можна загоїти такі рани? Можна, бо народ, який «звик тисячоліттями до сіяння, до життєтворення у всьому», безсмертний. І свідчень цьому такий епізод: «Не догоріли ще пожари, а люди ...

Реферат: Розвиток кіно після О. Довженка

Реферат з культури та культурології

Теперішнє становище пана Кіно в Україні зовсім не панське: своїми соромом та нешляхетністю воно перегукується лише з повоєнним «голодом», коли тодішній Генсек Сталін забажав бачити виключно шедеври і блискуче винайшов та втілив у життя політику «малокартиння». Відтак людство постило (до речі, як і тепер), час від часу ласуючи не бозна-якими стрічками. Як свідчать статистичні дані, в той час на рік...

Реферат: Кіно як новий елемент культури XX століття

Реферат з культури та культурології

Раннее кино не было столь уж примитивным, каким мы его иногда представляем. Кино понемногу обретало свой язык – истории становились всё сложнее, всё длиннее, делились на множество отдельно снятых кусков. Но однообразие уже приедалось; иногда камера подрагивала в руках оператора, когда актёры убегали к краю кадра. Камера стремилась прийти в движение! Кинематографический рассказ требовал поиска новы...

Реферат: Голлівуд епохи німого кіно

Реферат з культури та культурології

В 1907 году Дейвиду Уорку Гриффиту предложили сняться в картине Эдвина Портера “Спасенные из одного гнезда”. И хотя первоначально ему кино не понравилось, затем уже в течении года он снял 61 короткометражный фильм. Гриффита считали одним из самых многообещающих режиссеров Америке. К концу 1913 года на его счету было уже свыше 450 лент, и его не даром называли Шекспиром экрана. Сегодня его работы ...

Реферат: Чарлі Чаплін

Реферат з культури та культурології

Чарльз Спенсер Чаплин родился 16 апреля 1889 г. в Лондоне на Кеннингтон Род, 287. Его родители - Чарльз Спенсер Чаплин-старший и Ханна Чаплин (на сцене Лили Герли), были эстрадными актерами. Мать выступала с песнями и танцами в различных театрах, в том числе в антрепризе известных композиторов, авторов популярных оперетт - Джильберта и Салливена. Отец - обладатель приятного баритона - был в середи...

Реферат: Стівен Спілберг

Реферат з культури та культурології

Сегодня, когда мы говорим о настоящем, фантастическом успехе в кино, одним из первых имен, которые приходят на ум, является, конечно, Стивен Спилберг. Его фильмы вот уже два десятилетия гремят по всему миру. Кассовые доходы от них ни с чем не сравнимы. Если о каком-то фильме или режиссере говорят как о чем-то из ряда вон выходящем, то всегда рядом появляется фигура Спилберга. Потому что величина л...

Реферат: С.М. Ейзенштейн

Реферат з музики та мистецтва

Сергей Михайлович Эйзенштейн родился в семье архитектора в Риге. Увлечённый революцией, он бросил архитектурный факультет и ушёл на гражданскую войну. В частях Красной Армии он начал ставить и оформлять самодеятельные спектакли, а демобилизовавшись, стал художником и режиссером молодого московского театра «Пролеткульт». Ему казалось, что старые театральные формы непригодны для выражения нового, ре...

Реферат: Зародження радянського кінематографа

Реферат з культури та культурології

Развитию кинематографии (особенно художественной игровой) препятствовал саботаж кинопредпринимателей (были вывезены и расхищены запасы плёнки значительная часть киноаппаратуры). Для сохранения кинопроизводства, прокатных фондов картин и киносети Советское правительство ввело рабочий контроль, а затем национализировало всю фотокинопромышленность и торговлю, передав их в ведение Наркомпроса. Художе...

Реферат: Кінематограф

Реферат з культури та культурології

История кино началась, как это ни удивительно, еще в Древней Греции, с так называемых движущихся теней. Много веков спустя, в XIX веке, изобретатели и эстрадные артисты совместными усилиями создали индустрию движущихся картинок со всевозможными трюками и спецэффектами. Сначала были созданы мультипликационные фильмы, но вскоре появились фотографические снимки. Был рожден Голливуд, прославившийся зв...

Реферат: Перша жінка режисер З.М. Славянова

Реферат з культури та культурології

Славянова Зинаида Михайловна (около 1895, Елец – 18.I.1941, Симферополь) – русская советская актриса, режиссер, театральный деятель и драматург. Заслуженная артистка РСФСР (1934). Сценическую деятельность Славянова начала в 1903 в Тамбове, в антрепризе Леонова. Играла главные роли героинь в театрах Саратова, Перми, Екатеринбурга, Баку, Самары, участвовала в гастрольных поездках П. Н. Орленева...

Реферат: Комікси в кіно

Реферат з культури та культурології

Кинокомиксы значительно оторвались от первоначального значения слова комиксы, но связующим между ними элементом по-прежнему остается развлекательность — неотъемлемая черта массовой культуры. Если углубляться чересчур, можно обнаружить, что генеалогия современных кинокомиксов восходит к средневековым рыцарским романам, более поздним авантюрным сочинениям, в том числе в жанре «плаща и шпаги». Их б...

Реферат: Аніме

Реферат з культури та культурології

Японское слово «аниме», означающее «анимация», происходит от английскому слову «animation» (яп. [анимэ:сён]), заимствованному и сокращённому до трёх слогов. Несмотря на несколько большую распространённость укороченной формы — «аниме» — оба слова имеют одинаковое значение в японском языке: они обозначают любую анимацию, вне зависимости от её стиля и страны производства (Приложение 1). По мере распр...

Реферат: Японська мультиплікація (аніме і манга)

Реферат з культури та культурології

Учение о познании в аниме и манга включает в себя, прежде всего самопознание и самоопределение. Если действовать по принципу – Познай самого себя – то, есть вероятность, что на человека сойдет просветление и он сможет понять окружающий его мир и сущность этого мира. Очень часто в аниме и манга мировоззрение героев проходит через трансформацию, которая заключается в переходе от коллективистского ...