Музика в діалозі з сучасністю

Музичне мистецтво 8 клас
Узагальнення поняття про основні види, стилі і жанри музики та сферу їх емоційного впливу на людину на прикладі творчості найвизначніших представників світової музичної культури. Порівняння творів визначних композиторів – представників різних національних культур щодо специфіки відображення життя народу та їх побутування в сучасному суспільстві. Визначення характерних рис творчості провідних представників світової музичної культури, характеристика їх творчої спадщини. Виявлення особливостей втілення образу світу в музичному мистецтві. Виконання композиторських та народних пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок з урахуванням вікових особливостей учнів. Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних творів щодо їх місця і ролі в житті сучасної людини. Закріплення основних музичних понять і термінів. Усвідомлення значення музичного мистецтва в сучасному суспільстві як складової культури людства.

Орієнтовний матеріал для сприймання:
Дж. Верді. Пісенька Герцога та фінал опери “Ріголетто”, Р. Вагнер. “Політ валькірій” з опери “Валькірія”, С. Прокоф’єв. “Танець дівчат з ліліями”, “Монтеккі і Капулетті” з балету “Ромео і Джульєтта”, М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта “Шехеразада”, Л. Грабовський. Симфонічні фрески (фрагмент), Дж. Гершвін. Рапсодія в шлюзових тонах, І. Кальман. Фрагмент з оперети “Фіалка Монмартра”, І. Дунаєвський. "Пісня про Одесу" та сцена з оперети "Біла акація", В. Сильвестров. “Кітч-музика”, Л. Бетховен. Соната №8 “Патетична” (1ч.), “ Елізі”, Симфонія №9 (фінал), М. Лисенко. Вальс, “Безмежнеє поле”, Кантата “Б’ють пороги”, П. Чайковський Концерт №1 (1ч.), романс "Серед шумного балу", симфонія №6 (фінал), Є.Станкович. Триптих для скрипки і фортепіано «На верховині», фрагмент з балету “Ольга”, фолк-опера “Цвіт папороті” (фрагменти).

Варіативний матеріал для сприймання:
Ш. Гуно. Куплети Мефістофеля з опери “Фауст”, К. Дебюссі. “Місячне сяйво”, Ф. Ліст. Ноктюрн “Мрії кохання”, “Мефісто-вальс”, Й.С.Бах. Бранденбурзький концерт, Арія з оркестрової сюїти №3, М. Мусоргський. Фрагменти з опери “Борис Годунов”, Б. Лятошинський. Хори “По небу крадется луна”, “Тече вода в синє море”, Г. Майборода. “Неначе сон” (Елегія пам’яті Лисенка).

Орієнтовний матеріал для виконання:
Б. Окуджава.. "Надії маленький оркестрик", М. Катричко. “Хуртовина”, І. Білозір. "Ласкаво просимо", українська народна пісня "Чом ти не прийшов", “Місто золоте” (в обробці Б. Гребенщикова), К.. Молчанов. “Журавлина пісня”, О. Злотник. “Родина”, І. Карабиць. “Пісня на добро”.

Варіативний матеріал для виконання:
А. Пашкевич. "Мамина вишня", О. Білаш. “Два кольори”, І. Поклад. “Сива ластівка”, Б. Фільц. “Ой, на Купала купавочка”, О.Білаш. "Ясени", І. Шамо. “Три поради”, В. Івасюк. “Пісня про тебе”.
Після закінчення вивчення теми:
Учень спостерігає:
- за побутуванням різних видів і жанрів музики в житті людини і суспільства;
розпізнає:
- різні форми музичного втілення художньої картини світу;
порівнює:
- зразки творів різних національних культур як відображення життя народу;
характеризує:
- музичне мистецтво як складову культури людства;
наводить приклади:
- найвизначніших творів світової музичної спадщини;
називає:
- провідних представників світової музичної культури;
визначає:
- види, стилі і жанри музичної творчості щодо специфіки відображення ними життєвого змісту;
висловлює судження про:
- значення музики в житті людини та суспільства;
- особливості втілення образу світу в музичному мистецтві;
застосовує:
- набуті знання у власній культуротворчій діяльності;
виразно виконує:
- сучасні пісні українських та зарубіжних композиторів, народні пісні;
уміє:
- висловлювати власну естетичну оцінку явищам музичної культури минулого і сучасності;
аргументує:
- емоційно-ціннісне ставлення до музичних творів у процесі їх інтерпретації, використовуючи відповідну термінологію;
обґрунтовує:
- власну думку щодо соціокультурного значення музичного мистецтва;
виявляє:
- готовність до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.


Вам можуть знадобитися:

Реферат: Творчість та життя Джузеппе Верді

Реферат з музики та мистецтва

В 40-е годы 19 столетия на сцене Миланского оперного театра «Ла Скала» одна за другой появляются оперы молодого композитора Джузеппе Верди. В эту пору народ порабощенной, раздробленной Италии собирал силы на борьбу с угнетателями-австрийцами и со своими феодалами. Оперы Верди с их героическими сюжетами, духом свободолюбия, музыкой, близкой к народу, полной энергии и страсти, были восприняты италь...

Реферат: Творчий шлях Джузеппе Верді

Реферат з музики та мистецтва

Ровесник Вагнера. Как и Вагнер, он был великим оперным композитором 2-й половины 19-го века. Он написал 26 опер и 1 реквием. Обладал чувством сцены, темпераментом и безупречным мастерством. В отличие от Вагнера Верди не отрицал оперных традиций, а наоборот развивал их (традиции итальянской оперы), но он реформировал итальянскую оперу, наполнил её реализмом, придал ей единство целого. К тому времен...

Реферат: Цікаві факти з життя Джузеппе Верді

Реферат з музики та мистецтва

1. Молодо-зелено Джузеппе Верди однажды сказал: Когда мне было восемнадцать лет, я считал себя великим и говорил: «Я". Когда мне исполнилось двадцать пять лет, я стал говорить: "Я и Моцарт". Когда мне стукнуло сорок, я говорил: "Моцарт и я". Теперь же я говорю: «Моцарт". 2. Ошибочка вышла... Однажды к дирижеру Миланской консерватории явился девятнадцатилетний юноша и попросил проэкзамено...

Реферат: Музика і війна

Реферат з музики та мистецтва

Победа Советского Союза в Великой Отечественной войне – выдающееся событие в жизни страны и летописи всего человечества. В этом году мы празднуем шестидесятилетие этой великой победы. Мы часто обращаемся к истории Великой Отечественной войны, стремимся полнее представить себе, как ковалась победа, какие внутренние силы и источники привели к победоносному исходу вооруженной борьбы с фашизмом. Сред...

Реферат: Ріхард Вагнер

Реферат з музики та мистецтва

Крупнейший немецкий оперный композитор 2-й половины 19 века. Реформатор оперы. Цель его творческой жизни – создание музыкального произведения будущего, музыкальной драмы. Возможным создателем такого произведения он считал только себя. Это – произведение, в котором осуществляется романтическая идея синтеза искусств. Это – выражение программности в опере. Для осуществления этого замысла Вагнер отказ...

Реферат: Борис Гребєнщиков

Реферат з музики та мистецтва

Группа "Аквариум" была образована летом 1972 г. вокалистом-гитаристом Борисом Гребенщиковым и барабанщиком Анатолием "Джорджем" Гуницким. В самом начале 1973 г. к "Аквариуму" присоединился бас-гитарист Михаил Файнштейн, более известный как "Фан"; впоследствии он сменил фамилию и ныне называется Михаил Васильев. Чуть позже пришел мультиинструменталист Андрей "Дюша" Романов, выполнявший функции клав...

Реферат: Загальні відомості про твір "Дніпро реве" та його авторів

Реферат з музики та мистецтва

Кантата „Дніпро реве" написана в 1892 році. Разом з „В'язанкою народних пісень" вона е підсумком трьохлітніх занять Сочинського в Львівській консерватори. Не зважаючи на те, що твір відноситься до раннього періоду творчості композитора, він відзначається високою майстерністю. Кантата написана для мішаного ходу з баритоновим соло в супроводі повного складу симфонічного і оркестру, вона виконувалася...

Реферат: Музика як один із засобів лікування

Реферат з музики та мистецтва

Наш стрімкий і бурхливий час, сповнений стресів і хвилюючих негараздів, активізує пошуки вченими різних галузей наук (медицини, валеології, психології, соціології, педагогіки та ін.) способів зміцнення здоров'я людини, що визначається як неоцінений феномен буття. Різнобічний вплив музики на психіку людини обумовив музикотерапію одним із перспективних сучасних методів лікування хворих із порушення...

Реферат: Рок-музика після 2-ої світової війни

Реферат з музики та мистецтва

Боб Ділан все гостріше почував обмеженість своєї аудиторії, вузькість стилістичних рамок жанру. І Боб Ділан запропонував своїй старій пастві коротку програму зовсім нової, «електричної» музики. Почувши гітарні завивання, фолк-пуристи завили у відповідь, а нова музика Ділана вже вливалася живлющим струменем у рок. «Бітлз» і Ділан затрясли всю основу молодіжної культури, змінили звучання року і нап...

Реферат: Викладання гри на скрипці

Реферат з музики та мистецтва

Професійне володіння скрипкою розкриває перед учителем музики, музичним вихователем широкі можливості для музично-естетичного виховання дітей. Скрипка, як ніякий інший інструмент, впливає на почуття людини. З іншої сторони – людське вухо гостріше реагує на нетомперований стрій, яким наділена скрипка. Небиякий ітой факт, що учень – скрипаль під час навчання у коледжі отримує навики володіння фіор...